Rządowy program rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2020–2024 – „Aktywna tablica”
Szanowni Państwo,
Z przyjemnością informujemy, że w ramach Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2020–2024 – „Aktywna tablica” Nasza szkoła uzyskała wsparcie finansowe.
„Aktywna Tablica” to rządowy program, którego celem jest rozwój szkolnej infrastruktury oraz kompetencji (tak uczniów, jak i nauczycieli) z zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnych. To dofinansowania na modernizację szkół i innych stanowisk nauczycielskich pod kątem nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Projekt Aktywna Tablica wystartował w 2017 roku.
V Liceum Ogólnokształcące im. Marii Skłodowskiej-Curie w Lublinie otrzymało wsparcie w ramach Projektu „Aktywna Tablica” w kwocie 17 500 złotych z czego wnioskowana kwota wsparcia to 14000 złotych oraz wkład własny to 3500 złotych. W ramach otrzymanej kwoty zostaną zakupione laptopy.
Głównym celem Programu jest:
- umożliwienie wykorzystywania w procesie dydaktycznym sprzętu, nowoczesnych pomocy dydaktycznych, wybranych przez zgodnie z ich zdefiniowanymi potrzebami,
- podniesienie kompetencji uczniów i nauczycieli przez zmianę sposobu myślenia o możliwościach wykorzystania nowych technologii,
- poprawę efektów pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
- trwała zmiana świadomości i zachowania nauczycieli związanych z wykorzystaniem TIK w procesie kształcenia.
Cel główny Programu będzie realizowany przez cele szczegółowe:
- rozwijanie kompetencji cyfrowych uczniów i nauczycieli, w szczególności w zakresie posługiwania się TIK w procesie kształcenia lub uczenia się;
- kształtowanie kompetencji społecznych i twórczych uczniów, w tym umiejętności pracy zespołowej;
- rozwój postaw kreatywności, przedsiębiorczości uczniów i nauczycieli;
- wspieranie innowacyjnych metod pracy;
- wykorzystanie w praktyce szkolnej zastosowań w różnych konfiguracjach pomocy dydaktycznych do realizacji programów nauczania z wykorzystaniem TIK;
- wspieranie procesu kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami;
- wspieranie uczniów i nauczycieli w procesie kształcenia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.